Reguli de joc

DESPRE PAINTBALL

REGULI DE JOC : DEFINITII: JUDECATORUL: Oficialul care dã semnalul de start, de oprire a jocului sau de întrerupere a jocului (verificarea vopselei, accidente sau penalizãri). ARBITRUL: Oficialul responsabil pentru respectarea urmãtoarelor reguli: 1. El trebuie sã se asigure cã jocul poate începe si sã comunice acest lucru Judecatorului. 2.El trebuie sã semnalizeze orice incident, accidentare sau orice necesitate de verificare a vopselei. ZONA DE SIGURANTA: Este zona unde jucãtorii îsi pot da la o parte ochelarii de protectie si sã-si încarce armele. Este localizatã numai în afara zonei de joc. ZONA DE JOC: Zona unde jocul poate fi practicat. În aceastã zona este obligatoriu sã purtati echipamentul de protectie. TERENUL NIMANUI: Zona unde jucãtorii eliminati trebuie sã astepte pânã când jocul se va sfârsi. Acest teren este situat în incinta zonei de joc, deci este obligatoriu sã fie respectate toate regulile de sigurantã prevãzute în aceastã zonã. CAPITANUL: Fiecare echipã trebuie sã aibã un lider al ei, numit cãpitan.

REGULI STRICTE IN JOCUL DE PAINTBALL

1. NU SCOATE OCHELARII SAU MASCA IN TIMPUL JOCULUI. 2. INTODEAUNA TINE DOPUL TEVII SAU SACUL TEVII INAUNTRU SAU PE TEAVA CAND NU ESTI IN JOC. 3. INTODEAUNA MASOARA VITEZA DE FOC A ARMEI INAINTE DE JOC. 4. NU TRAGE LA VITEZE MAI MARI DE 0.9 METRI PE SECUNDA. 5. NU TE UITA IN TEAVA ARMEI CAT TIMP CILINDRUL DE AER COMPRIMAT ESTE CONECTAT 6. INTODEAUNA SCOATE SURSA DE AER COMPRIMAT INAINTE DE A DEZMEMBRA ARMA. 7. CILINDRUL DE AER COMPRIMAT NU TREBUIE CONECTAT DACAT LA TERENUL DE JOC. 8. DEPOZITEAZA ARMA NEINCARCATA INTR-UN LOC SIGUR. 9. URMARESTE INSRUCTIUNILE DE FOLOSIRE SI DEPOZITARE IDICATE PE SURSA DE AER COMPRIMAT.

PROTECTIA PE TERENUL DE PAINTBALL:

1. Contactul fizic intre jucatori este interzis. Un jucator nu are voie sa atinga un alt jucator sau echipamentul lui. 2. Jucatorii nu au voie sa se urce in copaci, pe alte structuri sau in vehicole. 3. Jocul de Paintball nu este un sport periculos, cat timp conditiile de siguranta sunt indeplinite. Sondajele arata ca paintball este mai putin periculos decat alte sporturi (golf, tenis, inot, bowling si altele). 4. In timpul jocului nu este permis contactul fizic intre jucatori, (acestia sunt dati afara din joc pentru incalcarea normelor de protectie). 5. Toti jucatorii primesc un instructaj de protectie a jocului inainte de a intra pe teren.

PROTECTIA OCHILOR SI A FETEI LA PAINTBALL

Cele mai importante elemente a echipamentului de protectie reprezinta ochelarii si masca, ce asigura protectia ochilor, a fetei si a urechilor. 1. Intodeauna trebuie folosit echipament de protectie creat special pentru paintball. 2. Nu trage niciodata intr-o persoana care nu poarta echipamentul de protectie. 3. Bilele de paintball ajung la viteze de 0.9 metri pe secunda si pot duce la rani permanente a ochiului neprotejat. Oricand esti in joc sau sau langa un joc activ Trebuie Sa Porti Ochelarii De Protectie. 4. In cazul in care iti cad ochelarii sau devin aburiti, itit vei acoperi imediat ochi cu mainile, te vei intinde pe pamant cu fata in jos si vei striga “Opriti Focul”, TOTI JUCATORII VOR OPRI FOCUL. 5. Daca esti eliminat din joc sau daca stai langa terenul de joc nu inseamna ca ai voie sa-ti scoti ochelarii. In momentul in care jocul s-a terminat si toate armele au dopurile puse sau sacii pe teava, numai atunci ai voie sa-ti scoti ochelarii.

SIGURANTA ARMELOR DE PAINTBALL

1. Trateaza fiecare arma ca si cum ar fi incarcata. 2. Cel mai important element de siguranta a armei reprezinta dopul sau sacul tevii, ce trebuie folosite oricand nu esti in joc. Dopul sau sacul poate fi scos NUMAI IN MOMENTUL IN CARE TOTI JUCATORII SI-AU PUS OCHELARII DE PROTECTIE. 3. Dupa ce esti eliminat trebuie imedat sa-ti pui dopul sau sacul tevii, anunti adversarii ca esti eliminat, apoi iesi de pe teren, FARA A-TI SCOATE OCHELARII DE PROTECTIE.

IN PERIMETRUL TERENULUI DE PAINTBALL

Este obligatoriu pentru fiecare persoanã (arbitrii, jucãtori, spectatori) sã poarte ochelari de protectie atunci când acestia sunt expusi în mod direct actiunilor din câmpul de joc în timp ce jocurile sunt în plinã desfãsurare sau atunci când sunt expusi unei zone în care armele sunt folosite. Fiecare sistem de ochelari de protectie trebuie sã includã o mascã de fatã complet aprobatã si un dispozitiv de protectie a urechilor, fabricat special pentru fiecare model de ochelari de protectie. Acest sistem nu trebuie stricat sau deteriorat. OCHELARII DE PROTECTIE TREBUIE PURTATI IN FUNCTIE DE ZONELE CARE AVERTIZEAZA ACEST LUCRU! Un jucãtor activ care îsi descoperã ochii intentionat (suficient pentru a fi rãnit) în timpul unui joc, în afara aprobãrii si sub directa supervizare a unui arbitru, va fi elimimat din joc. Dacã un jucãtor este lovit, el trebuie sã strige “SUNT ELIMINAT” pentru a-i anunta pe ceilalti jucãtori cã a fost eliminat. Un jucãtor este eliminat din joc atunci când este marcat cu vopsea în orice loc al corpului sau echipamentului.

STARTUL JOCULUI DE PAINTBALL

Când arbitrii sunt siguri cã jocul poate începe, ei ridicã mâna dreaptã pentru a-l anunta pe Judecator, dupã aceasta, Judecatorul trebuie sã dea un semnal folosind un fluier. Acest semnal va anunta începutul jocului. Numãrãtoarea inversã si semnalele “jocul poate începe” vor fi anuntate ambelor echipe simultan. Pe terenul de joc nu au voie sã fie mai multe persoane decât numãrul dinainte anuntat de jucãtori. Se poate întâmpla ca o echipã sã înceapã jocul cu un numãr mai mic de jucãtori decât cel anuntat. Jocurile nu vor fi amânate pentru jucãtorii întârziati sau pentru defectiuni la echipament. Arbitrul va elimina orice jucãtor care nu este împreunã cu echipa sa la locul începerii jocului si în momentul când semnalul de începere a fost dat. Deasemenea el poate elimina orice jucãtor care pãrãseste zona de start înainte ca semnalul de începere sã fie dat. Penalizare: ELIMINARE Dacã doi sau mai multi jucãtori sunt marcati simultan. Arbitrul va decide care jucãtor este eliminat atunci când jucãtorii implicati nu sunt de acord cu ordinea în care ei au fost marcati. Un jucãtor care nu strigã oprirea jocului pentru verificarea vopselei asupra unui jucãtor în momentul în care a observat cã acesta a fost lovit (fãrã ca jucãtorul în cauzã sã stie) comite o infractþiune. Este obligatoriu ca în acest caz jucãtorul sã strige : “VERIFICARE DE VOPSEA” . Penalizarea: ELIMINARE Un jucãtor care ascunde sau sterge intentionat o marcare cu vopsea comite o infractiune. Orice argumente, certuri, abuzuri sau limbaj obscen folosite împotriva jucãtorilor, arbitrilor sau judecãtorilor în incinta sau în afara terenului sunt interzise. Penalizarea: ELIMINARE Comportamentul agresiv, inclusiv contactul direct sau încercarea de a pune mâna pe arma adversarului se penalizeazã cu eliminarea. Împuscarea intentionatã a unui arbitru, judecãtor, spectator sau jucãtor deja eliminat este interzisã. Penalizarea: ELIMINARE. Dacã în timpul jocului masca de fatã a unui jucãtor este din întâmplare datã la o parte si acesta se aflã în zona de joc, el este obligat sã se arunce la pãmânt cu fata în jos, sã-si acopere fata sau capul cu mâinile si sã strige: “OPRITI JOCUL” atâta timp cat este necesar pentru ca jocul sã fie oprit. Imediat ce s-a determinat cã un jucãtor a fost marcat acesta trebuie sã-si ridice arma deasupra capului si sã pãrãseascã terenul imediat în asemenea fel încât sã nu interfere cu jocul care se desfãsoarã în continuare. În plus DACA JUCATORUL SE ELIMINA SINGUR , el poate anunta o singurã datã cã este eliminat. Se va permite jucãtorului sã anunte cã este lovit dacã se va elimina singur din joc. Dacã va fi eliminat de arbitru, el nu trebuie sã vocifereze sau sa creeze situatii jenante ce nu isi au locul. Un jucãtor eliminat trebuie sã pãrãseascã terenul cât se poate de rapid si pe drumul cel mai scurt, urmând directiile date de arbitru. Dispozitivul de blocare al tevii trebuie activat atunci când jucãtorul a trecut în afara terenului de joc. Jucãtorul eliminat care nu merge direct cãtre exteriorul terenului, rãmânând sã asiste la joc/luptã comite o infractiune. Un jucãtor eliminat care comunicã, verbal sau vizual cu coechipierii, comite o infractiune. În afara anuntului auditiv în momentele în care se anuntã cã sunt eliminati, jucãtorii respectivi trebuie sã pãrãseascã terenul fãrã sã semnalizeze verbal sau în alt fel coechipierii, jucãtorii adversi, jucãtorii eliminati sau spectatorii. Penalizarea: INCA UN JUCATOR AL ECHIPEI RESPECTIVE VA FI ELIMINAT! Jucãtorii eliminati nu pot pasa echipamentul sau munitiile coechipierilor. Orice jucãtor care primeste echipamentul pasat va primi, deasemenea, penalizare: ELIMINARE Este interzis oricãror persoane asociate cu o echipã care joacã în momentul respectiv (antrenor, sponsor, jucãtori de rezervã, etc) sã vorbeascã intentionat, sã gesticuleze sau sa transmita orice informaþie care ar aduce un plus de cunoastere jucãtorilor activi aflati în teren. Dacã acest lucru se va întâmpla va atrage dupã el o penalizare împotriva echipei cu care persoana joacã în acel moment, când se produce ceea ce s-a interzis mai sus; se va penaliza prin puncte echipa în acel joc/luptã. Dacã încãlcarea regulilor mentionate mai sus are loc în altã parte, punctele de penalizare vor fi îndreptate spre echipa persoanei. Penalizarea: ELIMINARE

VERIFICAREA VOPSELEI DE PAINTBALL

Verificarea poate fi cerutã de cãtre orice jucãtor activ în orice moment în timpul jocului, dar jucãtorii nu sunt obligati sã rãspundã superfluu si/sau la cererile care sunt pentru distragerea atentiei. Ceasul, timpul de joc nu este oprit pentru verificarea vopselei. ÎN ACEST CAZ JUCATORUL TREBUIE SA STRIGE: “VERIFICAREA VOPSELEI”. Verificarea vopselei din partea neutrã: un judecãtor va efectua o verificare “neutrã” a vopselei dacã în timpul verificãrii, el va expune jucãtorul la loviri care sã interfereze cu activitatea normalã a jocului. Un jucãtor devine neutru numai când judecãtorul se apropie îndeajuns ca sã atingã jucãtorul strigând “Acest jucãtor este neutru “, si semnalizeazã neutralitatea jucãtorului tuturor celor din teren. Dar, pânã când arbitrul strigã cã jucãtorul care e verificat este neutru, jocul continuã. Atunci când nu se înceteazã focul si/sau deplasarea spre un jucãtor neutru, constituie infractiune. Penalizarea este: ELIMINARE Când un judecãtor efectueazã o verificare neutrã, el trebuie sã semnaleze neutralitatea jucãtorului pentru toti cei aflati pe teren: (1) strigând “Acest jucãtor este neutru” sau (2) ridicând o mânã sus deasupra capului jucãtorului.

STRATEGIILE SI PURTATORII DE STEAGURI LA PAINTBALL

Steagul poate fi transferat între jucãtorii activi. Nu se poate transfera steagul de la un jucãtor eliminat la unul activ. Penalizarea: Ambii jucãtori eliminati si steagul returnat. Purtãtorul de steag trebuie sã tinã steagul la vedere astfel încât sã fie vãzut atat de arbitri cât si de ceilalti jucãtori din teren. El poate purta steagul în mânã sau în jurul gâtului, dar nu trebuie sã foloseascã steagul ca scut sau sã-l ascundã intentionat. Penalizarea: Jucãtor eliminat si steagul returnat la Statia Centralã. Un purtãtor de steag eliminat trebuie sã lase steagul imediat, sã se anunte “AFARA!” , sã-si scoatã banderola si sã-si ridice mâinile deasupra capului pentru a semnaliza faptul cã este eliminat si sã pãrãseascã imediat terenul. Penalizarea: Steagul este returnat

SFARSITUL JOCULUI

SEMNALUL DE SFARSIT AL JOCULUI: Semnalul de sfârsit de joc va fi sunat dacã: • Steagul este capturat. • Timpul pentru joc a expirat. • O echipa este eliminata prin marcare cu vopsea de cealalta echipa. Toate focurile trebuie sistate la semnalul de sfârsit de joc iar jucãtorii din teren trebuie sã activeze dispozitivele de blocare a tevilor. Un fluier va suna pentru a anunta sfârsitul jocului, acesta fiind dat de Judecator. Înainte de aceasta, fiecare arbitru trebuie sã ridice mâna dreaptã în fata Judecatorului pentru a-i acorda acestuia libertatea de a anunta sfârsitul jocului.

SEMNALELE LA PAINTBALL:

– SUNET DE FLUIER: pentru a marca începutul si sfârsitul jocului – UN FLUIERAT MIC, DUPA STRIGATUL “OPRITI JOCUL”: pentru a marca orice accident; se opreste jocul sau se anuntã rejucarea acestui joc. – “AFARA”, “ELIMINAT” (strigat de un jucãtor): pentru a anunta un jucãtor eliminat, un purtãtor de steag eliminat sau pentru orice verificare cronograficã. – VERIFICAREA VOPSELEI (strigat de un jucãtor): pentru a anunta cererea pentru verificarea vopselei de cãtre arbitru sau Judecator. – RIDICAREA UNUI BRAT AL ARBITRULUI DEASUPRA CAPULUI UNUI JUCATOR: pentru a anunta cã jucãtorul este neutru pentru verificarea vopselei sau alte motive si deci acesta nu poate fi o tintã. – RIDICAREA BRATULUI DREPT DEASUPRA CAPULUI UNUI ARBITRU: pentru a anunta Judecatorul cã jocul poate începe/fi oprit – NR.__ PARASESTE JOCUL!: pentru a anunta jucãtorul cã încalcã regulile si acesta trebuie sã pãrãseascã terenul de joc. – ACEST JUCATOR ESTE NEUTRU: pentru a anunta cã jucãtorul este neutru si nu poate fi o tintã. – OPRITI JOCUL, URMAT DE UN FLUIERAT SCURT (strigat de un jucãtor,arbitru sau Judecator): pentru a anunta un accident sau rãnire ce a avut loc pe teren. ESTE INTERZISA TRAGEREA IN CLADIRI, MASINI, ANIMALE, ETC.

Leave a Reply